Q R REFERENCE BLADE LS

POLECAMY:

Wzmacniacz Staccato Dual Mono w DAT Szczecin

Kolejna nowość w ofercie to wzmacniacz polskiej produkcji Staccato Dual Mono.

Petarda w głębokiej klasie A.

O brzmieniu za dużo by pisać. Zwyczajnie wpadajcie na odsłuch, a nie pożałujecie.

Prezentacja produktów NAIM i VERTERE

W dniach 15 i 16 czerwca zapraszam na prezentację produktów firmy NAIM, oraz angielskiej marki VERTERE, która zajmuje się tworzeniem i projektowanie przewodów połączeniowych, które są w stanie zrewolucjonizować rynek niedrogiego sprzętu audio i wznieść go na wyżyny dotąd zarezerwowane wyłącznie dla urządzeń z wyższej półki cenowej.

Jesteśmy sklepem patronackim Elektrycznej Pomarańczy

Miło mi zakomunikować że sklep DAT dołączył do grupy Elektrycznej Pomarańczy i został jej sklepem patronackim. Wiążę się to z tym, iż od tej chwili, można będzie nabyć w sklepie wszystkie urządzenia z dystrybucji firmy DECIBEL jakie są w danej chwili w magazynach dystrybutora.

Zestawy głośnikowe Pylon Pearl

Zestawy głośnikowe Pylon Pearl to dwudrożne kolumny wolnostojące, oparte o starannie wyselekcjonowane przetworniki. Głośnik wysokotonowy posiada tekstylną kopułkę oraz wzmocniony układ magnetyczny. Głośnik niskotonowy ze sztywną membraną z włókna szklanego, ma dodatkową wentylację pod dolnym zawieszeniem, redukującą zjawisko kompresji przy większych poziomach głośności.

Olive - serwery plików muzycznych

Mam po raz kolejny wielką przyjemność poinformowania Państwa o pozyskaniu do oferty sklepu nowej marki. Tym razem są to doskonałej jakości serwery plików
muzycznych amerykańskiej firmy Olive.

Kolumny i wzmacniacze ZETA ZERO

Miło mi poinformować, że od dnia 9.04.2011 sklep jest oficjalnym partnerem TR Studio, firmy produkującej kolumny oraz wzmacniacze ZETA ZERO.

W OFERCIE POSIADAMY PRODUKTY TAKICH MAREK JAK:

Najnowsze prezentacje

Kolumny ZETA ZERO.

 

Witam serdecznie wszystkich miłośników dobrego brzmienia. Poniżej mam przyjemność przedstawić krótką relację ze spotkania szczecińskich audiofilów w moim sklepie z jakże intrygującą i wzbudzającą mnóstwo emocji elektroniką, kolumnami, a przede wszystkim z ich konstruktorem Panem Tomaszem Rogulą. Nieskromnym może będzie to, że napiszę iż zainteresowanie było tak duże że Pan Tomasz zdecydował się na przedłużenie prezentacji o kolejne dwa dni. Stwierdzenie, że audiofile walili drzwiami i oknami będzie może przesadzone (to nie warszawskie Audio Show), ale faktem jest to, że nie mieliśmy z konstruktorem czasu na to, aby spokojnie porozmawiać. Ciągle pojawiali się nowi chętni posłuchania co te kolumny potrafią - a potrafią naprawdę dużo. Słuchałem już wielu zestawów głośnikowych. Tych jeśli chodzi o dynamikę, bas oraz oddanie naturalnego przekazu live nie pobije chyba zbyt wiele konstrukcji, a już na pewno nie w tym przedziale cenowym. Nie nastręcza również żadnego problemu pokazanie przez te konstrukcje wysycenia barwnego i przedstawienie naturalności brzmienia instrumentów co potwierdzili odwiedzający nas muzycy zawodowi pracujący na codzień w filharmonii. O jakiejkolwiek suchości przekazu nawet nie może być mowy.

 

 

Negatywne przypadłości wielu konstrukcji opartych na głośnikach wstęgowych takie jak jaskrawość, czy wręcz natarczywość wysokich tonów w tym przypadku zostały mistrzowsko zniwelowane i nie był to jedynie wynik odpowiedniego dopasowania elektroniki. Zszycie góry pasma ze średnicą, a tej z niskimi częstotliwościami zrealizowane zostało wg. mnie w sposób idealny - a nie jest to zbyt proste i udaje się niewielu producentom wykorzystującym głośniki wstęgowe do odtwarzania tonów średnich. Jestem osobą, która w bardzo surowy sposób ocenia sprzęt audio - nie byłbym więc sobą gdybym kolumn nie podłączył do innych zestawów elektroniki. Zagrało to więc z odtwarzaczem BAT VK-D5SE, pre VK-50 SE oraz końcówką VK-55 SE, 20 watową lampką Raysonika , CD Lectora, zestawem MOON-a i jeszcze kilkoma innymi. W każdym przypadku udało mi się stwierdzić, że cechy systemów znane mi z innych połączeń uznawanych za neutralne brzmieniowo zostały zachowane. Nasówa się w tym momencie wniosek, że kolumny są przjżyste i pokazują to, co produkuje elektronika do nich podłączona. W moim referencyjnym systemie o muzyce nie dało się powiedzieć nic. Ona po prostu była i otaczała mnie ze wsztstkich stron idealnie skrojona na miarę realizacji. Wypełniała pomieszczenie - była, żyła swoim własnym życiem zarejestrowanym w chwili kiedy muzycy realizowali swoje wizje artystyczne.

 

 

Kolumny dają doskonały wgląd w fakturę nagrania, ale nie epatują nadmierną rozdzielczością.Jest jej tyle ile potrzeba. To co mnie najbardziej zaskoczyło to sposób w jaki odtworzona została muzyka organowa. Po raz pierwszy chyba doświadczyłem w domu odczucia, że kościelne organy udało się przenieść do pomieszczenia odsłuchowego. Proszę mnie źle nie zrozumieć ani instrument, ani jego otoczenie nie zostały wtłoczone do pokoju odsłuchowego. Caly spektakl dźwiękowy wyszedł poza ściany pokoju. Niskie rejestry zabrzmiały wreszcie w zadowalający mnie sposób. Wyższe rejestry były pełne blasku a odtworzone piccolo zabrzmiało jak w na żywo. Brakuje mi momentami słów na określenie tego co słyszałem. Miałem niejednokrotnie przyjemność gry na organach w Bazylice w Leżajsku (drugi co do wielkości tego typu instrument w Polsce) i ci którzy grają na tym instrumencie doskonale wiedzą o czym piszę. Pierwszy raz miałem na rękach przysłowiową gesią skórkę. Po odsłuchu jeden z gości niedowierzająco krecił głową i w kółko powtarzał "nie możliwe, nie możliwe".

 

mikrofon pomiarowy, charakterystyka częstotliwościowa kolumny,
część gł. wstęgowego,pytania i odpowiedzi.


Panu Tomaszowi udało się stworzyć dzieło sztuki (choć nie wszystkim taki design musi pasować) które zarówno wzorniczo jak i muzycznie może stanowić punkt odniesienia i wzór do nasladowania dla innych konstruktorów. Przepraszam za ten może przydługawy opis brzmienia, ale nie mogłem się oprzeć pokusie pochwalenia tego co mi się narawdę podoba. Efektem prezentacji jest to że kolumny zostały w moim salonie. Codziennie sprawiają mi niemałą frajdę ze słuchania muzyki. Gdyby nie to że Pan Tomasz produkuje je z okresem oczekiwania ok. 2 miesięcy pewnie nie za bardzo mialbym ochotę rozstawać się z nimi i przekazywać je w ręce nabywcy. Podejrzewam, że kiedy znajdą swego docelowego własciciela, ja do otrzymania następnych przestanę delektować się moimi płytami. Wracając na krótko do prezentacji i gości którzy nas odwiedzili warto było by wspomnieć, że gościem honorowym był światowej sławy chemik Pan prof. Jerzy Ciosłowski laureat miedzynarodowej nagrody Diracha audiofil oraz kompozytor (jak dowiedziałem się z nieoficjalnych źródeł). Podczas prezentacji przybyli mogli zadawać pytania na temat projektu Zeta Zero, budowy kolumn, technologii z tym związanych oraz technik nagrywania płyt. Jak dowiedziałem się, do budowy głosników wstęgowych Pan Tomasz zaprzągł najnowsze technologie rodem jak z NASA np. nanotechnologia. Próbki nanorurek można było obejrzeć podobnie jak mikrofony pomiarowe czołowych producentów tych urządzeń wykorzystywane przy pomiarach i testach kolumn Zeta Zero. Podsumowując prezentację uważam za najbardziej udaną ze wszystkich dotychczas organizowanych u mnie.

 

Goście w naszym salonie. Na trzecim zdjęciu prof. Ciosłowski z os.towarzyszącą.



Tych którzy nie mogli przyjść na pokaz zapraszam na prezentacje indywidualne. Kolumny zostały.

 Pozdrawiam wszystkich melomanów i zapraszam jeszcze raz do mojego salonu.


Zbigniew Danilkiewicz
DAT Szczecin


Poniżej list od Pana Tomasza Roguli który otrzymałem po cyklu prezentacji
w innych salonach w kraju.


Kwiecien 2011 to nasza pra-premiera przygotowywanego dotychczas w tajemnicy od paru lat modelu kolumn VENUS PICOLLA w ramach już niemal ośmioletniego badawczo rozwojowego projektu ZETA ZERO. Projekt ten miał na celu stworzenie maksymalnie doskonałego technicznie a za razem luksusowego pod względem designu zestawu kolumn i wzmacniaczy dla najbardziej wymagających melomanów. W ciągu dwóch tygodni kolumny ZETA ZERO przemierzyły prawie 1500 km prezentując swe niecodzienne możliwości brzmieniowe na zaproszenie paru wybranych najbardziej znaczących salonów High Endu w Polsce . Podróż rozpoczeła sie od Szczczecina i najbardziej zasłużonego i doświadczonego w tym mieście salonu audio high endu- DAT- Pana Zbigniewa Danilkiewicza. Ze względu na bardzo miłe przyjęcie przez gospodarza i odwiedziny w tym czasie licznych bywalców salonu mój pobyt wydłużył sie z planowanych 3, aż do 5 dni i wcale tego nie żałuję. Muszę przyznać, że byłem mile zaskoczony nie tylko elegancją i "przejrzystością" salonu, ale i przyjaznym podejściem właściciela i non stop bardzo pozytywną relacją wszystkich słuchaczy, którzy odwiedzili nasze pokazy kolumn i wzmacniaczy.

 

wpisy do ksęgi pamiątkowej.

Z perspektywy czasu cały szczeciński pokaz i spotkania z tamtejszymi melomanami i audiofilami uważam w efekcie za więcej niż udany. Kolumny i zastosowane w nich technologie (jak i po raz pierwszy zaprezentowane dedykowane do nich wzmacniacze Zeta Zero 1175) tak jak na ubiegłorocznej wystawie Audio Show wprawaiły w zadziwienie słuchaczy swymi osiągami możliwościami i brzmieniem. Pobyt w Szczecinie przekonał mnie, że są w tym pięknym mieście liczni wrażliwi słuchacze ceniący sobie tak jak i ja dźwiek z najwyższej możliwej półki.Więcej niż bardzo dobry odbiór dźwięku i designu naszych systemów ZETA ZERO był w efekcie zgodny z mym przewidywaniem i pragnieniem . Póżniejesze prezentacje i wizyty w kolejnych miastach w tym we Wrocławiu i Katowicach w znakomicie zaaranżowanych i prowadzonych z iście europejskim rozmachem salonach m inn Fusic i Audio Styl potwierdziły tylko poprzez analogie ze szczecińskim pokazem, że technologie i rozwiązania zastosowane w ZETA ZERO mogą skutecznie konkurować z najlepszymi na rynku i świecie. Muszę przyznać także, że wrocławski salon Fusic zaskoczył mnie jako melomana znakomitą salą odsłuchową specjalnie zaaranżowaną stricte dla odsłuchów stereo w warunkach wyjatkowo komfortowych jak i bardzo merytorycznie dobrze przygotowanym zespołem pasjonatów- specjalistów od muzyki i za razem sprzętu co jest rzadkością nawet w niejednym znanym mi z przeszłości czołowym salonie dźwiękowego high endu w Europie z choćby Londynu czy Paryża.

 

We wszystkich odwiedzonych w czasie mej podróży prezentacyjnej salonach nasze konsturkcje cieszyły sie bardzo duzym zainteresowaniem i uznaniem także właścicieli salonów, a wizyty zaowocowały nawiązaniem stanowczo dobrych - perspektywicznych relacji handlowych i partnerskich. Sądzę w efekcie, że z takimi partenrami jak Pan Danilkiewicz ze Szczecina czy Szefowie salonów z Wrocłaiwa i Katowic nasz niezwykły projekt Zeta Zero w ciagu nadchodzących lat stanie się wiodącym i referencyjnym dla audiofilów systemem odsłuchowym nie tylko w Polsce.....


Tomasz Rogula






Zapraszamy w dniach 15-30 listopada w godzinach otwarcia salonu DAT na prezentację elektroniki AYRE oraz kolumn głośnikowych VANDERSTEEN.




Odtwarzacz płyt CD - CX-7eMP

Żaden inny odtwarzacz CD nie dostarcza muzyki w taki sposób jak Ayre CX-7eMP. Jego wyrafinowany, wielostopniowy filtr cyfrowy sprawia, że zawarte na waszych ulubionych płytach subtelne detale muzyczne błyszczą. Wyjątkowy, pozbawiony ujemnego sprzężenia zwrotnego, w pełni zbalansowany układ analogowy łączy w sobie zapierającą dech w piersiach przejrzystość i muzykalność brzmienia. Dwa masywne transformatory zasilające – jeden obsługujący układy cyfrowe, drugi analogowe - zapewniają muzyce właściwą podstawę i precyzję. Ayre CX-7eMP jest źródłem waszej muzyki.


Właściwości:

  • Wysoce zaawansowany, wielostopniowy system filtracji cyfrowej. Pierwszy filtr dokonuje upsamplingu do poziomu 24-bit/1764 kHz. Drugi filtr dokonuje oversamplingu do poziomu 24-bit/1.4112 MHz.
  • Niezwykle liniowa segmentowa architektura przetwornik C/A z różnicowym wyjściem prądowym. Wyższe 6 bitów konwertowanych jest przy wykorzystaniu architektury PCM. Niższe 18 bitów konwertowane jest przy użyciu 5-stopniowej architektury Delta-Sigma przy częstotliwości 11.2896 MHz.
  • Pozbawiony sprzężenia zwrotnego, w pełni różnicowy, sprzężony DC, układ analogowy(wyjścia single-ended są również dostępne).
  • Dostępny opcjonalnie, metalowy pilot zdalnego sterowania, wykonany z frezowanego aluminium, wyposażony w pięć podświetlanych przycisków. Dla zagwarantowania najwyższego luksusu podczas obsługi odtwarzacza CX-7.



Wzmacniacz zintegrowany AX-7e

Wzmacniacz zintegrowany Ayre AX-7e łączy w sobie wyrafinowane funkcje sterujące z dynamiczną sekcją wyjściową w pojedynczej, lśniącej obudowie. Jednakże nie dajcie się zwieść jego kompaktowym rozmiarom - gwarantuje cały muzyczny dramatyzm i emocje, wyposażony w ten sam wyjątkowy układ pozbawiony sprzężenia zwrotnego, co nasze produkty referencyjne. Niezwykle elastyczny, AX-7 oferuje w pełni zbalansowane wejścia sygnałowe oraz kompletne zdalne sterowanie. Własny projekt sterowania wzmocnieniem sygnału oparto o przełączniki wykorzystujące tranzystory FET oraz precyzyjne, metalizowane rezystory, w celu zagwarantowania całkowitej czystości brzmienia. Ayre AX-7 usuwa ostatnią zasłonę pomiędzy wami a magią płynącej muzyki.

Właściwości:

  • Brak sprzężenia zwrotnego, układ w pełni zbalansowany.
  • 66 stopniowa regulacja głośności, ze skokiem 1.0 dB.
  • Cztery wejścia sygnałowe: dwa zbalansowane, dwa single-ended.
  • Osiem wysokoprądowych układów wyjściowych na kanał.
  • Własnej konstrukcji układ wzmocnienia oparty o przełączniki FET i metalizowane rezystory.
  • Mikroprocesor sterujący jest przez cały czas wyłączony, z wyjątkiem chwili, gdy wykonywane są polecenia sterujące.
  • Przełącznik źródła sygnału dokonuje również przełączenia masy, tak więc wszelkie urządzenia wejściowe są całkowicie odłączone, z wyjątkiem tego które jest w danym momencie użytkowane.
  • Tryb „Theater” pozwalający na współpracę z procesorem kina domowego, może być przypisany do któregokolwiek wejścia sygnałowego, umożliwiając podłączenie procesora, zarówno zbalansowanego jak i single-ended.
  • Dostępny opcjonalnie, metalowy pilot zdalnego sterowania, wykonany z frezowanego aluminium, wyposażony w pięć podświetlanych przycisków. Dla zagwarantowania najwyższego luksusu podczas obsługi AX-7.

 

Od 15 lutego do 28 lutego br. Prezentacja kolumn XAVIAN Gran Colonna oraz monitorów XN 250 EVO

SUONA SERIES Gran Colonna

Wyjątkowo muzykalna, wyjątkowo ponadczasowa!
Tak jak Primissima tak i Gran Colonna (po włosku "wielka, wspaniała kolumna") oferuje niezrównaną wartość muzyczną nie tylko w swoim przedziale cenowym. To dwu i półdrożny system w obudowie zamkniętej. Gran Colonna to idealne kolumna podłogowa w sytuacji, kiedy potrzeba dobrego balansu tonalnego i harmonii. Dynamika pozwala na ustawienie Gran Colonna nawet w sporych pomieszczeniach. Czytelność niskich zakresów jest godna pozazdroszczenia. Gran Colonna jest dostępna w naturalnej okleinie wiśniowej, orzechowej i klonowej. Nero i bianco mogą zostać wyprodukowane na zamówienie.

Dane techniczne:
  • Głośnik średnio-niskotonowy: 2 x 180 mm, wykonany na zamówienie Xaviana, membrana papierowa, cewka 38 mm
  • Głośnik wysokotonowy: 25 mm Scan-Speak, miękka kopułka materiałowa, szerokie pole promieniowania
  • Typ: kolumna dwu i półdrożna z obudową zamkniętą
  • Obudowa: 22 mm MDF ręcznie robiona
  • Pasmo przenoszenia: (-3 dB na osi referencyjnej): 55 - 40000 Hz
  • Terminale: 1 para pojedynczych zacisków XAVIAN
  • Impedancja nominalna: 8 omów
  • Częstotliwość podziału: 1900 Hz
  • Efektywność: ( 2,83V / 1m ): 88 dB
  • Rekomendowana moc wzmacniacza: 30 - 180 W
  • Wymiary (HxWxD): 900 x 180 x 234 mm
  • Waga netto (1 sztuka): 18 kg

XN SERIES XN 250 EVO

Nowe XN 250 Evoluzione to wyjątkowo przyjemne kolumny, niesamowicie muzykalne jak wszystkie inne kolumny Xaviana. Ich naturalne brzmienie przekazuje wewnętrzną duszę muzyki bez poświęcenia dynamiki, czy mikro-detali, tak istotnych w odwzorowaniu naturalnej atmosfery nagrania. XN 250 Evoluzione są wykonywane ręcznie z zastosowaniem wybitnych głośników z serii Revelator firmy Scan-Speak, wysokotonowego i nisko-średniotonowego z ponacinaną membraną, które razem tworzą spójny dźwięk, przypominający najlepsze głośniki elektrostatyczne, mając przy tym nieprawdopodobnie dobry bas jak na kolumny tej wielkości. W tym modelu Xavian zastosował obudowę wytłumioną matami bitumicznymi, filtry 1-go rzędu w zwrotnicy, co umożliwia osiągnięcie najlepszej sceny muzycznej oraz odpowiedzi na impuls, oraz zaciski kablowe WBT Platinum Signature. Wystarczy postawić XN 250 Evoluzione na dedykowanych podstawkach ST 612 Metallico aby cieszyć się klasyczną elegancją i nieprawdopodobną muzykalnością Xaviana.


Dane techniczne:

  • Głośnik średnio-niskotonowy: 148 mm Scan Speak Revelator, membrana papierowa, napęd o niskich zniekształceniach
  • Głośnik wysokotonowy: 29 mm Scan-Speak miękka kopułka, bez ferro fluidu, napęd o niskich zniekształceniach
  • Typ: 2-drożne, obudowa bas-refleks, aluminiowy port na tylnej ściance
  • Obudowa: 22 mm MDF wykonana ręcznie, wytłumiona matami bitumicznymi
  • Pasmo przenoszenia: (-3 dB na osi): 45 - 32000 Hz
  • Terminale: 1 para pojedynczych zacisków WBT Platinum Signature
  • Impedancja nominalna: 8 omów
  • Częstotliwość podziału: 2500 Hz
  • Efektywność (2V / 1m): 86 dB
  • Zalecana moc wzmacniacza: 40 - 120 W
  • Wymiary (HxWxD): 300 x 192 x 330 mm
  • Waga (1 sztuka): 10 kg

 

 

 

 

"DAT"
ul. Kard. S. Wyszyńskiego 18
70-203 Szczecin
tel. kom.: 601 77 80 74
tel. stac.: 91 48 96 777
E-mail: biuro@dat.szczecin.pl